Terapiju SI provode iskusni praktičari:
Danijela Bodrožić, prof. defektolog, pedagog senzorne integracije po J. Ayres
Viktorija Gracin, prof. defektolog, pedagog senzorne integracije po J. Ayres
Senzorna integracija je neurobiološka aktivnost kojom živčani sustav obrađuje informacije iz osjetila.
Kako naš mozak na organiziran način obrađuje (registrira, locira, svrstava, uređuje) senzorne informacije ( taktilne, vestibularne, proprioceptivne, slušne, vizualne i oralolfaktorne) tako mi dajemo značenje osjetilnom iskustvu, formiramo percepciju, znamo kako reagirati i ponašati se u određenoj situaciji.
Premda se svako dijete rodi sa sposobnošću senzorne integracije, mora je razviti dolazeći u odnose sa mnogim osobama i objektima, prilagođavajući svoje tijelo i mozak mnogim izazovima tijekom ranog djetinjstva.
DSI označava nepravilnost ili poremećaj u moždanom funkcioniranju koji otežava obradu i integraciju senzornog podražaja. Mozak djeteta sa DSI ne regulira adekvatno reakcije na osjetne podražaje tako da stupanj osjetljivosti živčanog sustava bude u skladu sa intenzitetom tih podražaja.
Uzroci nastanka DSI mogu biti genetički ili nasljedni, prenatalne okolnosti, prematurus, perinatalni i postnatalni, kronične bolesti te traume.
Terapija SI je neurofiziološka razvojna metoda kojom se ciljano potiče interakcija djeteta i okoline čime se omogućava nastanak adaptivnih reakcija potrebnih za razvoj mozga. Dokazano je da aktivna interakcija s okolinom poboljšava strukturu, kemizam i funkcioniranje mozga i kao takva kritični je faktor oporavka. Tretman je najefikasniji kada dijete usmjerava svoje vlastite akcije dok stručnjak ciljano i nenametljivo određuje okolinu. Integracija se najčešće javlja kada dijete želi podražaje i inicira aktivnost da ih primi.
Terapija, uz neposredni rad s djetetom, obuhvaća i osposobljavanje roditelja za primjenu najučinkovitijih strategija i tehnika poučavanja svog djeteta.